Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Welcome to the Wanita Melayu Online.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

Page 4 of 8 FirstFirst 12345678 LastLast
Results 61 to 80 of 147
  1. #61
    Peniaga Mini @ Elmy Mall
    Join Date
    14 Apr 2010
    Posts
    95

    Default Re: Klinik Kesuburan dan Perawan: Kembalikan Nikmat Malam Pertama dan Selesaikan Masalah Kesuburan Anda Bersama Dr Nisha

    Quote Originally Posted by lynda81 View Post
    salam doktor...saya linda...saya sekarang sedang minum rx lite untuk mengurangkan berat badan...boleh ke dalam masa yang sama saya nak amik balqis gyrah vagina?


    wslm. boleh jer .. tak mendatangkan masalah atau kesan -ve...

  2. #62

    Default Re: Klinik Kesuburan dan Perawan: Kembalikan Nikmat Malam Pertama dan Selesaikan Masalah Kesuburan Anda Bersama Dr Nisha

    dr nisha...saya dah period semlm so apa pendapat dr nisha utk saya mengandung..

  3. #63
    Peniaga Mini @ Elmy Mall
    Join Date
    14 Apr 2010
    Posts
    95

    Default Re: Klinik Kesuburan dan Perawan: Kembalikan Nikmat Malam Pertama dan Selesaikan Masalah Kesuburan Anda Bersama Dr Nisha

    Quote Originally Posted by sofieza View Post
    Salam Dr,
    Masalah sy ialah angin dalam badan, bila angin berlebihan, akan menyebabkan sy
    Pening dan loya nak muntah, boleh tak GV ni mengurangkan angin dlm bdn.
    Cara nk mkn GV ni plak cam ne.
    TQ.
    salam pn sofieza

    maaf lambat reply atas byk sgt urusan rasmi

    klu utk keluarkan angin badan n maintainkan kesegaran tubuh, GV boleh digunakan dgn mengambil 2biji pg dan 2 biji mlm..insyallah pn akan merasai perbezaannya luar dan dalam

  4. #64
    Peniaga Mini @ Elmy Mall
    Join Date
    14 Apr 2010
    Posts
    95

    Default order produk beautee

    salam pn yati

    order pn adalah spt berikut:

    1. 3 box thermo slimming ampuol
    2. 2 box gold serum

    terima kasih atas pembelian

    sy dah pos ptg td..

    tracing no sy dah pm

  5. #65
    Peniaga Mini @ Elmy Mall
    Join Date
    14 Apr 2010
    Posts
    95

    Default order produk beautee

    Salam leena..

    Order pn adalah spt berikut:
    1. 3 box thermo slimming ampuol

    2. 5 box serum gold

    3. 4 box puryfying

    4. 2 box whitening

    5. 3 box clarifying

    6. 4 box open pore

    sy dah pos ptg td..check detail @ pm

    terima kasih atas pembelian

    selamat membuka gerai sabtu nii..Moga Allah murahkan rezeki kita. Amin

  6. #66
    Peniaga Mini @ Elmy Mall
    Join Date
    14 Apr 2010
    Posts
    95

    Default Re: Klinik Kesuburan dan Perawan: Kembalikan Nikmat Malam Pertama dan Selesaikan Masalah Kesuburan Anda Bersama Dr Nisha

    Quote Originally Posted by betty70 View Post
    Salam, berapa harganya ? Bagaimana pengambilannya ?
    salam pn betty70

    maaf atas kelewatan reply.

    produk anugerah alam mengandungi set utk suami dan isteri.

    cara pengambilan adalah

    A.set no.1
    set no.1 adalah untuk kesuburan rahim.makan 10 hari sbl datang haid, kalau datang haid masa tempoh tuu..completekan sampai 10 hari

    B.set no.2
    makan suami isteri,hari pertama suci sampai 10 hari sbl datang haid

    1 biji pg satu biji mlm

    harga asal rm 150.. promosi rm 120 satu set

  7. #67
    Peniaga Mini @ Elmy Mall
    Join Date
    14 Apr 2010
    Posts
    95

    Default Re: Klinik Kesuburan dan Perawan: Kembalikan Nikmat Malam Pertama dan Selesaikan Masalah Kesuburan Anda Bersama Dr Nisha

    Quote Originally Posted by LadySyaq View Post
    dr nisha...saya dah period semlm so apa pendapat dr nisha utk saya mengandung..
    salam ladysyaq

    jgn bersedih pn..Rahmat Allah sangat luas dan rezekinya melimpah ruah..Allah memberikan rezeki kepada hamba-hambanya mengikut aturannya

    jika suami pn tiada mslh dan haid pn datang mengikut jadual (kelewatan sehingga 7 hari dalam 1 cycle masih dianggap normal) saya amat menyarankan pn dan suami mengambil produk anugerah alam.

    kita mampu berusaha tetapi mestilah berserah 100% pd Allah

  8. #68
    Peniaga Mini @ Elmy Mall
    Join Date
    14 Apr 2010
    Posts
    95

    Default order produk beautee

    Salam kak zai (Zai beauty & spa)

    order pn adalah spt berikut

    1. eye care 1 box

    2.firming 1 box

    3.open pore 1 box

    4.puryfying 1 box

    5.whitening 1 box

    6.collagen 1 box

    7.claryfying 1 box

    8.bust ampuol 1 box

    9. 24k gold serum 1 box

    10. 2 in 1 anticellulit and firming ampuol 1 box

    11.cold slimming sollution gel 120ml 1 botol

    12.lemon grass+ginger oil 1kg 1 box

    13.soy mask+whitening solution 2 set

    14.apple mask +sooting solution 2 set

    15.24k gold powder mask+ lifting solution 2 set

    no tracing pn

    EN323333733 MY

    Sy ada pos sekali sampel-sampel produk percuma dan diskaun diberikan.check pm

    terima kasih atas pembelian pn

    Saya doakan perniagaan spa pn semakin maju dan customer sangat berpuas hati dgn produk beautee

  9. #69
    Ahli Baru
    Join Date
    25 Sep 2007
    Posts
    219

    Default Re: Klinik Kesuburan dan Perawan: Kembalikan Nikmat Malam Pertama dan Selesaikan Masalah Kesuburan Anda Bersama Dr Nisha

    salam dr, saya ada anta PM tadi. nanti check ye. tq...

  10. #70

    Default Tiroid

    [QUOTE=Dr Nisha;3951323]

    Salam Dr. Nisha,

    mungkin soalan saya ni, lari jauh daripada topik yg Dr. bincangkan tp harap2 Dr boleh bagi jawapan atau cadangan atau sebarang nasihat kepada saya.

    Saya ada tiroid (goiter) yg normal semenjak mengandung anak ke empat kira-kira 7 tahun yang lalu. Kerana ianya normal, maka saya tidak dibekalkan sebarang ubat-ubatan. Walaubagaimanapun, tiroid saya makin membesar tetapi tidak rasa sakit pun.

    Pertanyaan saya:
    1) Adakah tiroid saya ini berkemungkinan menjadi tidak normal?
    2) Adakah sebarang pemakanan tambahan atau tradisional yang boleh mengecutkan tiroid saya ini?
    3) Berkemungkinankah dengan mencuba GV, tiroid saya boleh sembuh?

    Terima kasih kerana sudi membaca permasalahan saya ini.

  11. #71
    Peniaga Mini @ Elmy Mall
    Join Date
    14 Apr 2010
    Posts
    95

    Default Re: Klinik Kesuburan dan Perawan: Kembalikan Nikmat Malam Pertama dan Selesaikan Masalah Kesuburan Anda Bersama Dr Nisha

    SENARAI PRODUK





    BALQIS GURAH VAGINA


    .






    Banyak jalan menuju kebahagiaan . Dalam urusan rumahtangga, ramai suami isteri yang telah mencuba berbagai cara untuk meraih kebahagian rumahtangga yang hakii.

    Salah satu usaha mempertahankan kebahagiaan suami isteri itu adalah dengan memerhatikan kepuasan hubungan seksual bersama. Pokok pangkalnya ialah suami isteri tidak boleh saling egois tetapi saling bantu membantu. Salah satu usaha ialah dengan memelihara organ intim masing-masing, yang tentunya tidak boleh diabaikan begitu sahaja. Ini bererti alat kelamin harus sentiasa berada dalam keadaan bersih, dirawat dan prima.

    Di kalangan wanita salah satu cara untuk merawat organ intim mereka ialah dengan melakukan ’gurah’.Gurah bermaksud membersihkan kotoran atau lendir-lendir yang terdapat dalam organ tubuh untuk dinyahkan dari organ intim keluar agar organ intim menjadi sihat.

    Berbagai kaedah penggurahan telah diperkenalkan di tanah air kita Malaysia yang melibatkan berbagai ramuan herba dan yang paling diminati oleh ramai kaum hawa ialah gurah vagina. Perkara ini tidak menghairankan kita kerana setiap wanita pasti menginginkan organ kewanitaan yang mempunyai otot yang kuat,mencengkam dan sihat. Keadaan vagina seperti ini menjadi idaman ideal bagi setiap wanita. Mereka yang memiliki organ vagina seperti itu pasti tampil lebih percaya diri. Sebaliknya bagi wanita yang merasakan organ vaginanya tidak sempurna akan berusaha untuk mencari tempat pengubatan sebagai usaha memulihkan keadaan vaginanya.

    ”Gurah Vagina sendiri merupakan hasil dari berbagai ramuan tradisional berkhasiat warisan nenek moyang kita dan 100% hasil keluaran orang Asli Kelantan tanpa dicampurkan dengan rempah ratus. Kalau di Mesir adanya Ratu Cleopatra yang terkenal dengan mandian susu untuk awet muda maka keampuhan Gurah Vagina yang telah lama diperkenalkan juga tiada kalahnya”

    Gurah Vagina mempunyai kelebihan tiada tandingannya.Ramai kaum ibu dari seluruh pelusuk negara termasuk Singapura dan Brunei telah menggunakan Gurah Vagina dan hasilnya amatlah memberangsangkan.

    Gurah Vagina yang dihasilkan dari beberapa ramuan herba-herba tempatan biasanya akan bekerja secara sistematik, merangsang otot-otot lingkar vagina untuk berkontraksi secara hebat. Gerakan yang dihasilkan mirip gerakan meramas dan mencengkam. Seorang wanita yang memiliki otot kewanitaan yang dahsyat seperti ini tentunya akan mampu memuaskan pasangannya. Selain dari itu, Gurah Vagina juga mampu untuk mengatasi masalah berbagai penyakit kewanitaan seperti keputihan dan lendir yang berlebihan sehingga menjadikan vaginanya lembab dan tidak terlalu kering, kesat, segar dan tidak berbau. Keadaan kewanitaan seperti inilah yang sering didambakan oleh kaum Hawa dan akhirnya mereka akan merasa lebih percaya diri, tenang dan mantap, apalagi sewaktu melayani Sang Suami.


    Bahan-bahan dalam Gurah Vagina

    1)Raja Satong untuk merawat semua jenis barah, paru-paru, liver dan penyakit dalam tubuh.
    2)Rambai Hutan, Akar jering, Akar Kerdas, Akar Gorek, Akar Petai, Akar Tebu Gajah, Akar Tekak Biawak dan Prakchin – untuk merawat medu dan uluran dan semua jenis angin dalam badan.
    3)Urat Papan, Akar 100, Kerbau Jantan, Akar Sarsi untuk merawat semua jenis penyakit urat saraf.
    4)Ubi Pangeuntuk merawat senggugut, buasir dan semua jenis luka dalam badan.
    5)Kacip Fatimah, Mas Cotek Jantan dan Betina dan Bunga Pek Mauntuk merapatkan dan menguatkan otot-otot vagina.
    6)Tongkat Ali Hitam, Stunjang Bumi dan Ubi Jagauntuk kesihatan, penyakit jantung dan kencing manis.



    Testimoni:



    1)Puan Rahmah usia 80thn dari Kota Bharu, Kelantan – setelah dirawat dan mengguna Gurah Vagina selama beberapa minggu, suaminya yang sering menjauhkan diri telah kembali ke pangkuannya.

    2)Puan Jamilah usia 35thn dari Shah Alam – suami dah nak ceraikannya kerana dikatakan bahawa vaginanya seperti kacau teh. Puan Jamilah mempunyai anak 5 orang. Setelah menjalani rawatan dan menggunakan Gurah Vagina selama 2 minggu, suaminya membatalkan kes penceraiannya kerana dikatakan isterinya dah kembali seperti ‘dara’

    3)Che Gu Rahmah dari Kota Bharu, Kelantan – dengan tersenyum lebar memberitahu bahawa suaminya terkejut besar kerana beliau seolah-olah perawan semula hasil dari penggunaan Gurah vagina dalam masa seminggu sahaja.

    4) Pangeran Hjh Rosnani dari Brunei Darussalam menghubungi isteri Prof. Dr. Hj. Shahrin Abd. Rahman dengan ucapan ribuan terima kasih kerana memperkenalkan Gurah Vagina kepadanya. Suaminya yang selama ini tidak pernah merasai puas dalam hubungan intim kini telah dapat menikmati sepenuhnya.

    5) Pn. Wong, seorang guru dari Kota Bharu memberitahu bahawa beliau telah bebas dari masalah fibroid. Pada mulanya beliau tidak percaya akan herba tempatan dan lebih suka menggunakan produk impot. Setelah menghabiskan wang beribu-ribu ringgit namun masalah fibroidnya semakin membesar. Akhirnya beliau telah diperkenalkan tentang kebaikan menggunakan Grah Vagina. Kini beliau telah bebas dari masalah fibroid.

    6) Pn. Mariam dari kota Bharu telah disahkan oleh Doktor mepunyai fibroid 10cm . Beliau di cadangkan oleh rakan nya menggunakan gurah vagina dan akhirnya setelah menggunakan 3 botol, fibroidnya tiada lagi.




    Harga : RM50 sebotol (60bj)


    Pantang larang : tidak boleh minum air kelapa dan jeruk yang berair.

    Dilarang keras wanita yang mengandung.

    ANDA PASTI BERPUAS HATI


    SUAMI ANDA PASTI TERSENYUM SAMPAI KETELINGA


    untuk pengetahuan semua

    Gurah vigina juga boleh di jadikan set bersalin . caranya lepas habis nifas, terus makan Gurah vigina selama 100 hari . itulah rahsia kembali perawan. Ianya sudah cukup sebagai jamu selepas bersalin .


    PRODUK KESUBURAN UNTUK SUAMI ISTERI ( UNTUK MENDAPATKAN ZURIAT)









    produk anugerah alam mengandungi set utk suami dan isteri.

    cara pengambilan adalah

    A.set no.1
    set no.1 adalah untuk kesuburan rahim.makan 10 hari sbl datang haid, kalau datang haid masa tempoh tuu..completekan sampai 10 hari

    B.set no.2
    makan suami isteri,hari pertama suci sampai 10 hari sbl datang haid

    1 biji pg satu biji mlm

    harga asal rm 150.. promosi rm 120 satu set




    PRODUK KECANTIKAN

    BEAUTEE.. PRODUK TERHANGAT

    KINI DENGAN HARGA PROMOSI

















    Pengenalan


    Sejak 2006, BEAUTEE menghasilkan pelbagai produk yang di rumus dari Jerman dan France. Setiap produk menpunyai fungsi yang berbeza dan sesuai untuk pelbagai jenis kulit . Bahan mentah produk beautee di import dari Eropah dan dihasilkan oleh kilang OEM bertaraf Good Manufacturing Practice dengan ISO 9001:2000 di Malaysia.
    BEAUTEE menghasilkan produk penjagaan muka dan badan yang sesuai dengan peraturan yang ditetapkan oleh peraturan kosmetik Asean di bawah Malaysia Farmaseutikal Kebangsaan Pengendalian Biro (BPFK).Kilang juga di iktiraf halal oleh Jabatan Pembagunan Islam Malaysia (JAKIM). Dengan Ini, Kami menjamin produk penjagaan kulit dan kosmetik kami mencapai kawalan keperluan antarabangsa yang tertinggi.
    Kini produk beautee berkualiti tinggi tidak hanya memiliki ribuan kepuasan pengguna dari seluruh Malaysia dan Singapura, Produk Beautee juga memenuhi kepuasan pengguna dari London dan Belanda.


    BEAUTEE AMPOULE

    BEAUTEE AMPOULE mengandungi ekstract botani dan vitamin dalam pelbagai kombinasi dan tidak menpunyai bahan pengawet dan pewarna kerana bungkusannya yang kedap udara. BEAUTEE AMPOULE memberikan kesan yang luar biasa kepada pelbagai jenis kulit. Keputusan dapat dilihat dengan jelas dalam masa yang singkat . menggunakan ampoule dengan mesin ultrasonic akan dapat kesan yang sama di salon kecantikan.

    Cara penggunaan
    Patahkan leher botol ampoule pada garisan putih dengan tuala atau tisu berlipat , tuang 1/3 ketapak tangan dan menggunakan hujung jari untuk sapu di sebelah muka dan 1/3 lagi disebelah muka yang satu lagi. Baki 1/3 lagi bolehla sapu di leher.

    (walaubagaimanapun ampoule ni sebotol leh simpan sampai 3 hari walaupun tak di galakkan dengan syarat kena simpan dalan peti sejuk ye. Terutama yang kulitnya sensitive bolehla pakai sikit sikit dahulu untuk mebiasakan produk ini dangan kulit muka.)


    Jenis - jenis Beautee Ampoules

    Vitamin C ampoule
    Kulit tampil gebu , mencerahkan dan boleh meremajakan kulitmu.. Tak perlu cucuk sana sini. Lagi. Gunakan vitamin C ampoule dengan kandungannya 100% pati vitamin C. Anda pasti berpuas hati. Sesuai untuk semua jenis kulit.
    No KKM:NOT090400197K

    Whitening Ampoule
    Kulit cerah dan menawan dengan whitening ampoule, tak perlu risau lagi dengan sun burn, kulit tidak sekata dan pigmentasi kerana ianya mempebaiki dan memutihkan kulitmu Tidak sesuai untuk kulit berminyak.
    No KKM:NOT090400198K

    Purifying ampoule
    Bingung dengan masalah jerawat dan kulit berminyak. Ampoule ini akan bertindak pantas dalam mengawal sebum dan memastikan jerawat tidak muncul lagi.tiada lagi kulit berminyak
    No KKM: NOT090400195K

    Hydrating ampoule
    Kulitmu akan tampil lembab dan berseri-seri.tiada lagi masalah kulit kering.
    No KKM:NOT090400192K

    Firming ampoule
    Tekstur kulit akan bertambah baik dengan tindak balas menganjalkan kulit dari mengendur agar kulitmu kembali remaja.
    No KKM:NOT090400400191

    Open pore ampoule
    Bertindak balas dalam memperbaiki tekstur kulit dengan mengecilkan liang pori diwajahmu agar tampil licin dan menyerlah .
    No KKM:NOT090400194K

    Eye care ampoule
    Segarkan sembab mata, (eyebags) lingkaran hitam dan kedutan mata.
    No KKM:NOT090400190K

    Collagen ampoule
    Kandungan kolagennya akan,menyegar dan menyerikan wajahmu Sesuai juga dipakai sebelum make up . tidak sesuai untuk kulit berminyak
    No KKM:NOT090400193K

    Clarifying Ampoule
    Merangsang pertumbuhan sel kulit baru dan menghapuskan parut di wajahmu.

    Soothing ampoule
    Melegakan dan menyegarkan Kulit mu dari Irritasi sesuai untuk kulit berminyak (juga boleh menghilangkan minyak dimuka) dan yang kulitnya sensitive.
    No KKM:NOT090400196K


    Harga promosi pembukaan kedai

    Cuma RM27 sekotak/ 10 ampoule

    Harga biasa RM30


    24K GOLD SERUM

    Yang ni antara produk terhangat yang saya jual.. tambah pula kalau umur dah 30 tahun ke atas.. Dalam serum Gold ni dah mengandungi pelbagai kandungan vitamin yang di perlukan oleh kulit kita.
    Emas tulen membantu untuk mengembalikan kolagen, membantu dalam perlindungan terhadap kesan pencemaran dan sinaran UV yang merosakkan kulit. Ia juga membantu meningkatkan peredaran darah. Mengandungi faktor pertumbuhan epidermal atau EGF (Epidermal Growth Factor), memainkan peranan penting dalam keseimbangan pertumbuhan sel, proliferasi, dan diferensiasi dengan cara mengikat pada reseptor EGFR .Kulitmu akan tampil bersinar, berseri dan mempersona dengan keajaiban emas. Tiada lagi kulit kusam, berjeragat, tompok hitam, membaiki kolegen seterusnya menjadikan tekstur kulitmu yang cantik dan kelihatan lebih muda.
    No KKM:NOT090400199

    Ingredients:
    Deionised water, Hydroxyl Ethyl Cellulose, 24k Gold Leaf, Hydrolysed Soluble Collagen, Peptite, Rosemary Extract, Green Tea Extract, Ascorbic Acid, Vitamin A,
    Vitamin E, Diazolidinyl Urea, EGF

    Cara mengguna
    Sapukan jumlah yang sesuai ke kawasan yang diingini kemudian mengurut dengan perlahan sehingga diserap sepenuhnya.

    Harga promosi :CUMA RM65/ kotak

    Harga biasa RM70

    Promosi Lagi

    semperna produk baru Beautee .. atas permintaan ramai untuk cleanser kini kami ada cleanser yang sesuai untuk semua jenis kulit dan yang best nya ianya boleh di jadikan mask dan apabila kita memakai ampoule atau serum lebih lagi kesan nya sekiranya kita memakai cleanser yang sama jenama..
    harga nya juga murah dan boleh di miliki oleh kita semua. lagi pun produk beautee ini memang terbukti berkualiti .. jadi memang berbaloi membelinya.

    keistemewaan cold cream cleanser




    Ada 2 fungsi:

    1) cleanser

    2) Mask




    Aturan pemakaiaan mask

    normal to dry = 3-5 minit

    oily and open pore skin= 10- 15 minit

    sensitive skin = 10 - 15 minit

    pimple skin = 15 - 30 minit


    harga promosi

    RM35/ 30 ml

    harga biasa

    RM40/ 30 ml

    dapatkan beautee dengan harga termurah di pasaran.. jangan lepaskan peluang ini ....

  12. #72
    Peniaga Mini @ Elmy Mall
    Join Date
    14 Apr 2010
    Posts
    95

    Default Re: Klinik Kesuburan dan Perawan: Kembalikan Nikmat Malam Pertama dan Selesaikan Masalah Kesuburan Anda Bersama Dr Nisha

    Insyaallah malam ni saya akan balas pertanyaan begitu juga pertanyaan di pm saya....

  13. #73

    Default Re: Klinik Kesuburan dan Perawan: Kembalikan Nikmat Malam Pertama dan Selesaikan Masalah Kesuburan Anda Bersama Dr Nisha

    5)Kacip Fatimah, Mas Cotek Jantan dan Betina dan Bunga Pek Ma untuk merapatkan dan menguatkan otot-otot vagina.



    just nk tanya ....bunga Pek Ma tu sama ke dgn bunga RAFLESIA?

  14. #74
    Ahli Baru
    Join Date
    25 Sep 2007
    Posts
    219

    Default Re: Klinik Kesuburan dan Perawan: Kembalikan Nikmat Malam Pertama dan Selesaikan Masalah Kesuburan Anda Bersama Dr Nisha

    Quote Originally Posted by Dr Nisha View Post
    Insyaallah malam ni saya akan balas pertanyaan begitu juga pertanyaan di pm saya....
    ok dr, jangan lupa jawab pertanyaan saya juga ye.
    terima kasih...

  15. #75
    Peniaga Mini @ Elmy Mall
    Join Date
    14 Apr 2010
    Posts
    95

    Default Re: Tiroid

    [QUOTE=adzie;3999619]
    Quote Originally Posted by Dr Nisha View Post

    Salam Dr. Nisha,

    mungkin soalan saya ni, lari jauh daripada topik yg Dr. bincangkan tp harap2 Dr boleh bagi jawapan atau cadangan atau sebarang nasihat kepada saya.

    Saya ada tiroid (goiter) yg normal semenjak mengandung anak ke empat kira-kira 7 tahun yang lalu. Kerana ianya normal, maka saya tidak dibekalkan sebarang ubat-ubatan. Walaubagaimanapun, tiroid saya makin membesar tetapi tidak rasa sakit pun.

    Pertanyaan saya:
    1) Adakah tiroid saya ini berkemungkinan menjadi tidak normal?
    2) Adakah sebarang pemakanan tambahan atau tradisional yang boleh mengecutkan tiroid saya ini?
    3) Berkemungkinankah dengan mencuba GV, tiroid saya boleh sembuh?

    Terima kasih kerana sudi membaca permasalahan saya ini.
    salam adzie

    pn mengalami penyakit goiter dengan keadaan yang di panggil euthyroid.

    doktor tidak akan memberi sebarang ubat kerana goiter jenis ini tidak merbahaya dan hormon thyroxine tidak berubah.

    tiada ubat untuk mengecutkan thyroid

    rawatan untuk euthyroid goiter adalah diberikan temujanji biasanya 6 bulan sekali di klinik pembedahan..

    pembedahan thyroidectomy (buang goiter) dilakukan jika goiter semakin membesar,menganggu pernafasan/menelan makanan, untuk tujuan kosmetik atau perubahan hormon thyroid menjadi hyperthyroidism (hormon thyroid berlebihan)

    GV tidak dapat mengecutkan goiter,tetapi boleh mengawal goiter supaya tidak berlaku pembesaran berterusan

    harap sy dapat membantu pn...

  16. #76

    Default Re: Klinik Kesuburan dan Perawan: Kembalikan Nikmat Malam Pertama dan Selesaikan Masalah Kesuburan Anda Bersama Dr Nisha

    salam...

    Gv ni boleh campur ngan herba lain tak, coz i ader makan ubat herba jugak...kalau dah t'masuk pos braper yer?

  17. #77
    Peniaga Mini @ Elmy Mall
    Join Date
    14 Apr 2010
    Posts
    95

    Default tanyalah Dr

    Quote Originally Posted by xxxx
    salam, dr nisha..
    saya bertuah berjumpa seorang dr di sini sbb ada satu perkara yang membelengu saya sehingga ke hari ini, dan saya amat mengharapkan jawapannya.

    hari ini, saya dalam berpantang anak ke 3, 16 hari...sebelom saya discas keluar hospital pada selepas 12 jam melahirkan sec normal, prosedur biasa hospital akan cek jaitan semula.

    pada waktu doc itu memeriksa jaitan saya, dia terperasan sesuatu ttg jaitan. "sesuatu" itulah persoalan yang membelengu saya. saya pasti dia seorang housemen... dia cek bhg anu(bhg belakang tmpt keluar najis) hampir dgn pintu keluar(tidak terlalu dalam) dia sebut2 mcm jaitannya terkena salur ke atau longgar atau terlalu ketat. saya tak fhm dan tidak pasti. dia memanggil seorang lagi doc(saya percaya lebih senior) utk pastikannya. doc itu teragak2 utk menyatakan ttg jaitan itu....
    kemudian, dia memanggil MO yang mungkin lebih berpengalaman, MO tersebut menafikannya. saya konfius sbb MO tersebut yakin menafikannya sbb dia cek bhg dlm tbukan ditempat housemen cek td..

    saya cuba terangkannya kepada dr.nisha sebaik mungkin. saya harap dr nisha boleh jelaskan keadaan2 yang munkin dan penyakit yang mungkin mendatang akibat kejadian sebegini atau hampir serupa.

    saya risau sbb setiap kali saya membuang air besar, saya terasa denyutan kecil di tempat anu yang tidak la begitu membimbangkan atau terlalu sakit.
    yg ke 2 - doc tersebut ada menyebut " kalau betul begini, jaitan kena dibuka semula kalau tak boleh kena penyakit ***(saya tak pasti penyakit yang disebutnya)

    untuk pengetahuan dr nisha, sms melahirkan anak ini, luka yang saya alami adalah luka bhg dalam. nurse tak buat guntingan(sbb anak ke-3 kelahirn normal)...nurse yang jait pun, menyatakan sikit sja jaitannya, tidak terkoyak byk.(taktau samada psikologi atau benar2)

    pada hari ke 16 begini, masih boleh berbuat sesuatu? saya rasa jaitan pun semakin pulih dan x mungkin akan dibuka semula jaitan...isk..lagipun saya takut berbuat sesuatu..saya fhm, jika benar ttgnya, jaitannya pun bhg dlm...

    satu lagi soalan saya,

    selepas melahirkan, otot di sekeliling vagina lemah. jika kita mengamalkan produk doc, otot tersebut boleh kembali seperti biasa....jika begitu, adakah proses utuk memakai IUCD lebih mudah? (sya bygkan laluan utk memasukkan IUCD itu semakin smpit)

    terima kasih diatas perhatian doc..
    salam pn,
    tahniah atas mendapat zuriat baru..alhamdulillah

    prosedur yang dilakukan semasa pn melahirkan baby adalah dipanggil episotomy

    episotomy adalah prosedur mnggunting otot bawah vagina hingga ke pereneal (otot antar vagina dan anus)

    fungsi episotomy adalah untuk menambah luas bukaan vagina ketika kepala baby sudah nampak pd pintu vagina..ini memudahkan proses kelahiran dan mengelakkan berlaku otot vagina terkoyak

    komplikasi episotomy yang mungkin pn alami adalah disebabkan jaitan episotomy terlalu dalam menyebabkan otot kemut anus (anal spincter) juga terjahit

    salah satu peperiksaan yang mesti dilakukan oleh dr kepada ibu yang melalui prosedur episotmy adalah memeriksa kemutan dhn memasukan jari dalam anus.

    keadaan yang mungkin berlaku jika otot anus dijahit adalah anus menyempit memyebabkan susah untuk membuang najis, rasa tidak selesa seterusnya menyebabkan sembelit dan kelamaan menjadi buasir

    tetapi kebanyakan ibu dapat adapt dengan keadaan sebegini selepas berpantang kerana diet harian

    mengenai pemakaian IUCD,
    pn tidak perlu risau otot vagina kembali ketat..kerana itu yang terbaik

    IUCD adalah alat sebesar rod shj, dan dr akan memasukkan rod IUCD ini menggunakan alat sebesar pen shj.

    IUCD akan diletakkan kedalam rahim,bukannya dalam faraj..jd tiada mslh kerana otot vagina ketat..kerana ini mendatangkan kebahgiaan rumahtangga dan keyakinan diri

    harap sy menjawab permasalahan pn

    sy minta izin utk pos pd page sy,tetapi identiti pn dirahsiakan, ini utk memberi penerangan pd pembaca2 lain..

  18. #78
    Peniaga Mini @ Elmy Mall
    Join Date
    14 Apr 2010
    Posts
    95

    Default Re: Klinik Kesuburan dan Perawan: Kembalikan Nikmat Malam Pertama dan Selesaikan Masalah Kesuburan Anda Bersama Dr Nisha

    Quote Originally Posted by izniey View Post
    salam...

    Gv ni boleh campur ngan herba lain tak, coz i ader makan ubat herba jugak...kalau dah t'masuk pos braper yer?
    GV boleh campur dgn produk lain..tp dusnya kena dikurangkan 1 biji pg n 1 biji mlm

    kos pos (POS LAJU) hanya rm 5..so total rm55

  19. #79

    Default Re: Klinik Kesuburan dan Perawan: Kembalikan Nikmat Malam Pertama dan Selesaikan Masalah Kesuburan Anda Bersama Dr Nisha

    salam drnisha, saya nak tanya,
    sepupu saya ada masaalah rahim terbalik..doktor kata rahimnya kebelakang....(bukan turun,)
    adakah cara utk merawat masaalah ini dan apa ubat yg boleh diamalkan?
    terima kasih...

  20. #80
    Peniaga Mini @ Elmy Mall
    Join Date
    14 Apr 2010
    Posts
    95

    Default Re: Klinik Kesuburan dan Perawan: Kembalikan Nikmat Malam Pertama dan Selesaikan Masalah Kesuburan Anda Bersama Dr Nisha

    Quote Originally Posted by xxxxx
    Assalamualaikum

    Diharap Dr. dalam keadaan sihat sejahtera, saya ingin mendapat pandangan serta kaedah pwnyelesaian kepada masalah yang saya hadapi.

    1. Saya berumur 47 tahun dan isteri berumur 40 tahun - adakah peluang untuk saya mendapat zuriat ?
    2. Hasil perkahwinan kami maka kami dikurniakan anak lelaki dan sekarang berumur 13 tahun - belajar ditingkatan 1
    3. pada tahun 2002 hingga 2003 saya dan isteri ada membuat treatment di LPPKN dan sempat menjalani kaedah IUI sebanyak tiga kali dan hasilnya kami tidak mempunyai rezeki.
    4. Sekarang anak kami berumur 13 tahun dan rasa teringin untuk dapat anak lagi.
    5, Isteri saya semasa anak dara iaitu sebelum berkahwin dengan saya beliau pernah menjalankan pembedahan endomitrosis tetapi apapila kahwin alhamdullilah kami berjaya mendapat anak lelaki

    1. Haid isteri saya agak tidak teratur
    2. Saya membuat pemeriksaan kesuburan pada ketika treatment dgn LPPKN iaitu pada tahun 2002-2003 dan didapati bilangannya mencukupi tetapi ekor tidak cukup panjang
    3.Isteri tidak pernah keguguran
    4. tidak pernah mengambil pil perancang dan pernah mengambil clomid semasa rawatan tersebut dan selepas tetapi telah berhenti mengambil selepas 2003

    Harap dapat pertolongan daripada Dr. ShafikTerima kasih kerana Dr. sedia menjawab soalan saya

    Thank




    Xxxxxxx
    salam xxxx
    permasalahan yang saya nampak sekarang adalah berpunca dari kdua2 pihak.
    1.Isteri en tidak mempunyai hormon estrogen-progestron yang mencukupi
    2.sperma en tidak cukup kuat


    tetapi Allah maha adil dalam mengatur sesuatu, perkara ini boleh diatasi dengan izinNya dengan syarat kita berusaha dan bertawakkal

    en boleh mencuba lg kerana isteri en masih dalam lingkungan umur boleh melahirkan zuriat (fertility age)

    apa yang saya sarankan adalah
    1.untuk en
    -selalu exercise kerana hormon testestron akan meningkat dan meningkatkan keupayaan sperma
    -jaga makanan terutama makanan yang mempunyai lemak tinggi kerana ini akan menjejaskan hormon level
    -ambil booster utk tingkatkan kekuatan sperma
    2.utk isteri
    -sila buat jadual bertulis kitaran haid supaya dapat dilihat pattern kitaran haid (kalau xtahu nak buat, boleh amik kat klinik kesihatan)
    -ambil booster kesuburan dan utk tingkatkan hormon

    saya amat sarankan en buat jadual kitaran haid kerana dari situ kita dapat ketahui hari paling subur.Apabila sudah mengetahui hari2 subur, saya amat menggalakkan en dan isteri pergi bercuti...kajian telah menunjukkan hubungan kelamin waktu kita tenang amat berisiko tinggi utk pensenyawaan berlaku dan pengalaman sy sendiri terhadap pesakit2 yang mengalami masalah sama spt en sudah berhasil

    harap sy dapat membantu en.jika masih ada permasalahan sudilah bertanya

 

 
Page 4 of 8 FirstFirst 12345678 LastLast

Bookmarks

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •